torsdag 26 juni 2014

All americano beach.

Har avundsjukt suttit under mitt lilla parasoll, ihop med mina tre söner, som packade sillar i skuggan och tittat på den amerikanska beach stylen. Galet, visst, men jag väljer att plocka russinen ur kakan.

På helgen körs flakbilen ut på stranden med trädgårdsmöbler, grill och partytält, gärna en flagga- för att signalera vilken strand man spolats upp på om man kommer havsvägen ;-). Bilbatteri finns med för att hålla kylboxen, på storlek med en större svensk dynbox, kall. Alla är med från mormor till barnbarn och kompisar! Man har också med diverse spel att leka med och fiskespön. Aktiviteten är på topp och det ser så härligt ut.

Med mina svenska ögon svider det ju lite: Va' kör de bil på stranden? etc. , men när jag får mitt amerikanska körkort, så kommer jag också backa ned bilen och man får inte kryssa fritt mellan strandfiltarna, utan det finns regler, som alla följer, faktiskt. Nu bor jag ju inte på något direkt partyställe, så mycket verkar var städat och i ordning, men längre fram på säsongen ser det kanske annorlunda ut.

Igår inhandlade jag mina russin ur den amerikanska kakan: ett strand-partytält och en kylbox på 50 liter med hjul och dra-maten-handtag, dock utan bilbatteridrift.

Idag blir det övning på att fälla upp eländet, hoppas att det inte får vingar och någon stämmer mig.
Ska jag ta med den svenska fanan?
                                    

Inga kommentarer: