torsdag 31 maj 2012

Torktumlare.

Jag brukar likna min tillvaro vid ett hamsterhjul, åtminstone periodvis, men den senaste veckan har jag varit ett plagg som susat runt i en torktumlare!


Förra veckan startades med kontraktsskrivning. Dagen därpå åkte jag i tjänsten på en hysterisk, intensiv och rolig tjänsteresa till Kroatien. 


Som grädde på mos hade jag planerat att stanna i Köpenhamn på väg hem från tjänsteresan, för att ha ett mamma/dotter dygn tillsammans.


Jag hade jobbat 18 timmar/dygn i tre dagar, när jag landade i Köpenhamn. Såhär i retrospekt var det en vansinnig idé, men jag sorterar alla intryck och till imorgon har jag nog "sovit i kapp".

Staden Trogir s gränder med kvällssol.


Restaurang och café, Taste, på Store Kongensgade i Köpenhamn.

Sagolika macarons.

Inga kommentarer: