fredag 31 maj 2013

Trader?

Nä, jag är inte en trader. Jag blev biten av Tradera. Det har hållit på ett par veckor. Tänkte sälja mina egna saker, istället fann jag nya....

Jag hade nog extremt mycket tur de första gångerna. Budgivningen gick bra. Jag kände att jag gjort klipp, MEN sedan upptäckte jag att "måttligt använd" och "lite noppror" är vitt skilda begrepp samt individuellt tolkningsbara. Färgåtergivning hos kameror är också av högst varierande kvalitet.

Det har varit roligt att spänt sitta och lura på om man vann plagget eller inte! En del säljare är trevliga och personliga i sina paketutskick med sidenpapper och personlig hälsning, andra tejpar ihop en plastpåse från matkedja.

Jag gillar tanken på att man byter saker med varandra, inte för att de är fula eller kassa, utan för att vi tröttnar och vill ha "nya" plagg att variera med. Dessutom upptäckte jag att man kan hitta de där plaggen man ångrade att man inte köpte.

Over all har jag gjort 75/25. Större delen har varit hur bra som helst :-)

Jag har lärt mig prissättningen och taktiken och det har varit roligt, upptäckt dolda talanger hos mig själv. Har till och med prutat i vanlig butik! Visserligen i en inredningsbutik, men ändå.

Vaknade i morse med denna slagdänga på högsta volym, på hjärnkontoret och mindes tydligt hela texten ( inte just den mest avancerade, men ändå, det är ett tag sedan, 1989). Har kört på repeat hela dagen tills jag letade upp den på tuben.




Inga kommentarer: