tisdag 25 februari 2014

Unikt opersonlig.

Mitt kära hus skall säljas. I 10 år har vi bott på adressen. Det sätter sina spår. Mitt hem är personligt.
Till försäljning och visning skall man avpersonifiera sin bostad. Inte helt lätt. Visst; foton och tandborstar, men sedan då?!

Har vit-i-fierat alla badrum och sovrum. Har sandblästrat varenda bänkskiva och bord. Visat mitt unikum i minimalistiskt format, för det får inte bli för opersonligt heller....

Proffsfotograf kom. Babblade på om harmonier och kontraster.

Mäklare har gjort brochyr.

Det känns konstigt att se sitt hem i interiörmagasins format. Lite ledsamt.

Barnen tycker det ser fint ut och vill för allt i världen inte flytta, åtminstone inte idag, men ge dem snålblåst och duggregn, som bara västkust i Sverige kan ge och de ville flyttat i förrgår, precis som jag.

Mitt uterum, fotograferat av mig.

2 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Ser fint ut!

Förstår känslan. Det var emotionellt att kontakta mäklare, ta bilder, veta att andra människor skulle bo i vårt hus. Ja, ledsamt som du skriver.
Men ändå glad att vi vågade förändra, testa nytt.

Hoppas allt går bra och tack för fina ord hos mig!

KRAM

hjarnfrys sa...

Tack, ibland blir jag tveksam till förändringen att byta kontinent....