tisdag 13 maj 2014

Lift off.

4 veckor, en evighet ibland och så kort om tid just nu.

Hela huset skall i container, STOOOR container. Gatan måste stängas av när den kommer. En del av grannarna kommer bli sura, fast det är klart, just dem har väl aldrig varit muntergökar.

Drömmer mardrömmar om att allt jag vill ha med inte får plats, att allt kommer att förstöras i någon form av katastrof. Att jag har försäkrat för litet värde-the list goes on and on...

Samtidigt skall all familjelogistik funka som vanligt, en omöjlig ekvation, tycks det, emellanåt.

Känslostormande berg- och dalbana pågår för samtliga inblandade, därav lite svalt på bloggfronten.

Det ÄR ju så kul och spännande att göra denna resa, men man jag måste nog genom ett par storm-ögon först.

Igår gick jag förbi en syrén som försiktigt börjat blomma, skall jag lämna min fina barndomsstad och lämna all svensk trygghet bakom mig?!

Synd att man inte kan bifoga doft! Blid lånad av skonahem.com

Inga kommentarer: