torsdag 13 december 2012

Lucka no.12: Tiden.


 Ironiskt, att jag inte hann publicera detta inlägg på rätt dag.....

George Jensens julmobil från år 1996. Den första jag fick av min mormor. Den julen var det första gången som jag och maken bjöd hela släkten på julbord hemma. Minns att vi hade ett stort pingisbord för att rymma alla. Den dagen pratades det skandinaviska, mina danska släktingar, makens svenska.


På arbetsplatsen har vi fått en coach. Vi är många på arbetsplatsen som upplever att vi har ont om tid och många känner stressymptom. Vad bättre än att ta in en coach som skall hjälpa oss att skapa tid, visioner och positiv laganda. Tanken är bra, men det slår lite fel när en stressad personalgrupp får höra att man skall klocka sina arbetsuppgifter för att se att det kanske inte tar så lång tid ändå. Coachens devis är att alla ju har samma mängd tid, 24/dygn, så det handlar bara om vad man väljer att göra under sin tid och prioritera och lära sig good enough-hört det förut?! Blir nästan lite provocerad och känner att jag nog kommer få svårt att skriva tidsdagbok....


Hittar fortfarande inte min vardagsklocka. Har rotat fram min "fin" klocka istället.

Inga kommentarer: