torsdag 20 december 2012

Lucka no. 20: Sagovärld.

Mitt första möte med Disney Store, var i Birmingham 1994. Jag var på studieresa med universitetet i en vecka. Jag hade inte varit i England tidigare. Jag älskade pulsen, mångfalden och kyrkobesöket med gosskör inför stundande jul. Det som inte imponerade var pubmat, hotellrummets värme och heltäckningsmattan på badrummet. Nalle Puh var dåtidens populäraste figur, varför julkulan köptes in. Det är inte det jag hade köpt idag, men man har en åsikt tills man skaffar sig en annan.


Hade den stora äran att få deltaga på en julavslutning idag, där en ung tjej sjöng Halleluja. Hon var en liten tanig tjej med en röst som fyllde en hel, stor, kyrka och allt, eventuellt, tomrum i folks hjärtan! Önskar jag kunde återge just hennes tolkning. Om inte hon blir något stort om ett par år, får jag äta min sjal med ketchup till lunch.

Här får vi nöja oss med Molly Sandén och jag drömmer mig tillbaka till min sagovärld som uppkom just där och då, både i Disney Store och i dagens kyrka.


                                  

Inga kommentarer: