lördag 29 juni 2013

Ernst.

Åh en sådan karl, allas vår husgud, Ernst. Han som älskar att gå barfota och ha det lite tufft om fötterna, precis som ett olivträd.

Jag kan inte mer än älska hans härliga idéer, se programmen och försöka att inte bli stressad över att jag inte hinner göra egen limoncello!

Hinner och hinner, nu har ju semestern startat?!

Jag har hittills ägnat mig åt hutlöst reashoppande och egotrippande rekreation i form av magasin bläddrande. Ja, bläddrande, inte ens läsa orkar jag, snacka om mätt på intryck. Har bara lyssnat på ett SOMMAR i P1, Maja Ivarssons.

Köpte garn för att sticka eller virka en sjal, men mamman min brann mer än jag och har efter en vecka stickat halva redan, trots att det är ett sytråds-tunt garn.

Idag är min sjätte semesterdag och jag ligger en hel del minus i aktivitet, men har fixat äldste sonens optikerbesök, passat två sjuka barn, gynnat tandläkarens praktik med ytterligare tusingar och gjort makraméarmband till en hel familj i design ifrån neon till gangsta.

Tacka vet jag Ernst, han ligger alltid på plus och ser det fina i det mesta. Jag skulle behöva att bli lite Ernstifierad. Om jag inte somnade hela tiden till reprisen på TV4play...

Bild lånad från: livfsnjutarna.se
Har inte Ernst talat i P1 Sommar?






Inga kommentarer: