lördag 17 augusti 2013

Cogito, ergo sum.


Jag tänker, alltså är jag.

Satt härom dagen på ett teambuilding event. Uppdrag; att mysa med sitt lag på pub, aka AW.
Det är inte riktigt mig grej att stå och försöka prata och knö i bar, men följde för en gångs skull med.

Är inte en "stor stark"ölare, ej heller cider, husets vin-utan sötsliskig drink med paraply-typ.

Av den anledningen är jag oftast nykter, vilket många finner jobbigt och undrar över!

Jag tycker i allmänhet att jag vill lägga mina pengar på mer beständiga saker, än att dricka upp mina surt förvärvade slantar. Kalla mig snål och osocial.

Tänkte intensivt i utvald bar: Hur kommer jag undan alla frågor om nykterheten, det är så tjatigt och jag som inte är nykterist?

Tittade i menyn över drycker. Funderade länge på att köpa italiensk öl, eller kanske en cider blonde eller bara köra på kaffe, men hittade champagnecocktails. Funderade på om det skulle kunna irritera någon i laget, vilket det skulle ha gjort på tidigare arbetsplatser. Tänkte att på denna arbetsplats är det nog inte så...

Så var det visst, även här.

Jag finner det underligt. Jag prioriterar EN god drink till summan av 170.-(vilket är ett hutlöst pris), medan kollegor köper 3 stora stark á 80.- , vilket i min matematik är mer än 170.- och ändå är det jag som är snobbig?!

Lite trist. Skål ta mig fan, Jante.

Bild lånad från: gourmet.com

2 kommentarer:

Nilla Tankebubblor sa...

Jag tycker i allmänhet att jag vill lägga mina pengar på mer beständiga saker, än att dricka upp dem.
-Vad jag känner igen mig! Bra inlägg. Ha det så bra over there.

hjarnfrys sa...

Visst är det så.
Är tyvärr inte kvar over there längre, utan vardagen har rullat igång och AWn var jobbstart. Jante gjorde sig påmind snabbt som en bergvägg mitt i körbanan.