fredag 21 mars 2014

Flyga, urk.

Vaknar 2 timmar före utsatt uppstigning.

Ska flyga idag, gillar det inte. Jag är, som en läkare uttryckte det, anatomiskt defekt i näsans gångar, vilket resulterar i att det är extremt svårt att tryckutjämna. Det brukar ta tre dagar att få till hörseln igen.
Har en annan, inte helt bekväm erfarenhet, av en medpassagerare, som inte kunde låta sina drifter vänta, utan körde handtralla under sin filt (gå till toa, FFS). Nä, jag sa inget, blev så chockad. Har lite problem med att somna på planet efter det.

Väskan väger 22,5 kg. Handbagaget 10,5 och då har jag inte med några hygienartiklar och knappt några skor. Jag har med 4 varseljackor och 8 varsel t-shirts, till makens verkstadskillar i handbagaget. OM det skulle bli strul på vägen, så är jag bönan med varsel-outfit i storlek 2XL. Kom gärna och hälsa:-)

Ska titta på hus IRL, det är inte lätt att en (jag) kollar på nätets bilder och en annan (maken) skall vara på plats, när man skall på husvisning. Nu skall jag över pölen och vara på plats.

Mitt hus hade visning igår. Känns skumt att se att skåp öppnats och leksaker lekts med...

Tufft att lämna de tre sönerna! De och jag är ju inte vana vid att det är jag som åker, utan pappa.




Inga kommentarer: