torsdag 17 april 2014

CPH with love.

Familjens påsklovspresent blev en resa söder över.
Till kontinenten.
Danmark.

Vi har en långvarig affär, jag och Köpenhamn! Sedan barnsben har jag älskat den storstadens puls.
Jag finner ständigt nya guldkorn i kända domäner, vilket är härligt. Mångfalden berikar alla sinnen och jag får ny input, ny energi. Har promenerat så mycket att en benhinneinflammation knackar på...

Så nära, så annorlunda, så underbart uppfriskande!

Tänkte under tre dagar inte på flytt, alls.
Amalienborg, ingen av kungligheterna var hemma, tyvärr.

Lite svårt att se guldtexten på skyltfönstret, YDE, som i yta, fiffigt...

Gråbrødretorv, alltid mysigt med sina uteserveringar.

Kongens have, anlades på 1600-talet som köksträdgård åt kungen, den plats yngste sonen gillade bäst, näst efter Den Blå Planeten.

Utsikt över Öresund, från Den Blå Planeten

Restaurangen Mother på Vesterbro bjöd på fantastisk italiensk mat.

Och allra sist, den lille havfrue från 1913, så ensam på sin sten.

2 kommentarer:

Nilla Tankebubblor sa...

Köpenhamn, det var längesedan. Jag vill dit! Men vi har faktiskt en resa till Danmark inplanerad i år :-) Ha en fin påskhelg!

hjarnfrys sa...

Nu var det mysigt att vara hela familjen tillsammans, men jag skulle nog kunna vandra runt där i tre dagar helt själv och bara njuta av att titta på folk och miljöer. Vart ska ni till DK?