söndag 27 april 2014

Pollenmedicin.

Vårvackert, nästan sommarlikt, utanför.
Inne sitter jag med sortering av det finliriga slaget och tittar längtansfullt ut.
Pollen finns ute, i extrem mängd.
Min kropp har bestämt sig för att bekämpa, dessa naturens, glädjesprittande löv, med astma.
Tidigare har det räckt med vanlig allergi av högsta magnitud, eller vad man nu mäter allergigrad av (?).

Kör fem olika medikamenter, hjälper hyfsat, men ett sånt meck...

Bästa medicinen och humörhöjaren, som fick mig ut, trots allt, var ett fynd i min chiffonje.

Ett presentkort har gäckat mig sedan 5 månader tillbaka och beslutade sig för att bli funnet idag och därför sprida lite konstlat solsken på min gnälliga varelse.

Näst sista rea dagen på stadens parfymeri, en halvtimma före stängningsdags, strök en ljusskygg gestalt iförd de mörkaste solglasögonen (inomhus) med siktet inställt på lindring i form av konsumtion!

Det är märkligt att man jag fortfarande kan dofta med en näsa som totalt ballat ur, men den funkar...

Eau de toiletten som jag köpte för mina lidandes skull har fel namn; den heter Acqua, men borde heta något med horisont eller liknande. För mig doftar det en blandning mellan salta vindar och sol, utan att bli solkrämsdoft, och var mötas de två rent visuellt om aftonen, just saying.

Doften gör mig glad och senare på kvällen hittade jag ut till dukat bord på altanen, åt grillat, premiärdrack rosé och tittade på horisonten, när solen fräste ned i havet. Bliss.

Bild: Cavalli


Inga kommentarer: