måndag 13 augusti 2012

Glasögonorm en masse.

På semestern i Danmark väntade jag på familjens manliga del. 4 femtedelar av familjen skulle äta soft ice på danskt manér. Undertecknad blir jättekass och måste uppsöka vattenclosett inom 30 minuter med feber och frostbrytningar om jag äter just mjukglass, annan glass funkar?!

Det var förståss låååång kö. Jag passade på att fönstershoppa. Alla butiker i byn stänger 17. Lite sunt egentligen, tycker jag. Hos optikern såg jag dem, från Bruuns Bazaar. De bågarna jag inte visste att jag behöver. Tog kort och tänkte att det väl går att hitta hemma. Optikern hade semesterstängt tills efter vi lämnat byn, så det var inget att be för.

Jag googlade. Inga bågar fann jag. Hittade att Synsam hade samma märke, men inte just min båge. Inga liknande heller.

Visade kortet för personal på Synsam. De hittade bågen efter envist letande och idag 2,5 vecka senare hade den dykt upp.

Det var rätt båge. Nu återstår ju bara det problemet att jag fick nya glasögon i februari...........

Bruuns Bazaar Copenhagen, titan sportbåge (så nära sportig har jag inte varit på ett tag).

Inga kommentarer: