torsdag 16 augusti 2012

Golvad IGEN.

Tandläkaren, strikes two! H-vete, är det enda ord som pulserar i takt med den ofattbara smärta som bakterier i en tand och tandkött kan orsaka. Det är ingen lyckad kombination att ha nytt jobb och en bråkig tand. Kollegorna var på föreläsning om förmiddagen, men jag ville inte vara med, då saliven rann över hakan utan att jag kände det. Efter lunch skall jag ansluta till eftermiddagens möten.....

Hela höger sida av huvudet känns intryckt. Tandläkaren har ordinerat Panodil och Ibumetin i rikliga mängder de närmsta två dygnen. Han exakta ord var: -Du måste droga dig, det är dumt att inte göra det, en så kort period.

Jag gillar inte att ta tabletter och absolut inte fler än vad som står på packsedeln. Men det är klart att de vet vad de gör, läkarna, fast ändå.

Kommer inte cykla till jobbet, var enda steg/stöt känns i halva huvudet.

Känner mig liten och hade helst gömt mig under en sten och kommit fram om en vecka.

Tänker positivt med mantrat: Nothing lasts forever, not even your troubles.

Inga kommentarer: