söndag 4 november 2012

Vilsen.

Det har varit tyst ett tag här på bloggen. Jag har funderat över bloggandet, om det verkligen är ett forum för mig. Och vad skall man skriva om? Folk irriterar sig så mycket och det finns så många experter på vad som är den perfekta bloggen. Som nybörjare färgas man ju lätt av hur andras bloggar tar sig ut. Det är fult att skriva om vad man gillar för produkter, för då misstänker läsare att man är sponsrad. Man får inte gnälla om sin tillvaro, för då är det inte en positiv blogg, utan en sjukdomsblogg och det är tydligen fult. Att fota sin outfit varje dag är att falla för konsumtionstrycket osv osv osv.

Jag är kanske naiv, men tänker i all enkelhet att, det är väl bara att byta blogg om man inte gillar den man läser. Inte behöver man gnälla över innehållet.

Min blogg spretar. Jag konsumerar. Jag gnäller. Kör DIY. Fotar hellre än bra. Jag skryter. Är tekninskt okunnig, vilket är frustrerande för bloggens utseende. Jag prackar på folk min musiksmak. Ja, listan är lång....

Mitt problem är att jag egentligen inte har tid. Jag försöker prioritera, men kommer aldrig ikapp mig själv, min familj eller mitt jobb. Vad gör man? Hur gör andra som hinner blogga?



Känner mig lite vilse.

Inga kommentarer: