fredag 4 januari 2013

Det är dags nu.

Ja, orken räckte inte hela vägen fram, inte ens trots att jag förberett inlägg, men så bråkade nätverket också och nu känns det lite löjligt att göra klart julkalendern i efterskott!

Nåväl, jag har haft den stora förmånen att vara ledig från mitt arbete sedan 21 dec, men det var först igår som jag var i kapp min trötthet. Nu skulle ledigheten kunna starta och jag skulle haft energi till att göra alla de projekt jag önskat; sy mössor, stickat, rensat barnens garderober, min egen, it goes on and on...

Inspirerades av alla andras nyårslöften här i bloggvärlden. Såg en annons för ett jobb som jag inte alls är kvalificerad för. Sökte det ändå, eftersom 2013 skall komma med nya chanser att fånga dagen. Ingen chans, ingen vinst.

Har klickat på diverse reor till mitt ego, ekiperat äldste sonen som växt ur allt och tagit hand om dem jag älskar allra mest. Har lärt barnen hur man spelar Mah Jong på riktigt, inte på datorn. Släkt har kommit och åkt.

Skriver dagbok IRL, för att det är jag. Tre guldkorn varje dag, inget annat, hur mikroskopiska de än må vara.


Boss Orange kofta
Baum und Pferdgarten blus



Inga kommentarer: