söndag 15 september 2013

Petter, utan fyra getter.

När jag växte upp fanns en bok, Petter och hans fyra getter. Jag gillade aldrig den, minns inte varför! Den fanns på dagis. I första klass mötte jag två pojkar, Arvid och Petter. Av någon outgrundlig anledning valde dessa pojkar att reta mig. Vi hade aldrig mötts tidigare. Den ene av dem hade röda gummistövlar och sparkade mig på smalbenet. Jag gillar sällan personer med dessa namn, visst är det knasigt. Det hände för hundra år sedan och var egentligen inte viktigt, men påverkar förvånadsvärt mycket.

Maken ville ge sönerna namnet Arvid, men jag lade in veto alla tre gångerna.

Jag har dock fått krypa till korset med namnet Petter. Vi har en svensk artist med det namnet som gör fantastiska texter och bra musik. Nu ser jag fram emot att få läsa hans bok, 16 rader. Beställde den i veckan som gick och kommer att vänta vid brevlådan. Kunde kört e-bok och fått snabbare tillgång, men jag gillar inte att läsa på paddan. Jag vill ha the real deal, papper med inbundna pärmar.

Svårt att välja en Petter favorit...




Listan kan bli ännu längre. Love it!

Inga kommentarer: