fredag 5 juli 2013

Surt skall med surt fördrivas.

Det sade en mycket excentrisk gynekolog en gång om pms och ordinerade grapefrukt till frukost varje dag! Det hjälpte faktiskt. På franska heter grapefrukt; pamplemousse, vilket är ganska kul tycker jag. Härligt att säga, testa.

Nåväl, två gnälliga inlägg får kompenseras av mysig film. Är antagligen sist med att ha sett "Små citroner gula", men tar med det ändå. Boken av Kajsa Ingemarsson ligger i min bokhylla, men har inte hunnit med den heller, så tog nu den fula genvägen.

Filmen har fått dåliga recensioner av profs-tyckarna. Ja, den var härligt förutsägbar och generaliserande. Matlagningsintresserade tonårssonen tyckte den var jättebra. Trevlig familjefilm som alla från 8-40+ kunde ha glädje av.

Skrattar lite när jag ser att det faktiskt är grapefrukt i min kökstvål, som också gör mig så glad.

1 kommentar:

Charlie sa ... sa...

Hej härliga du!

Blev så glad för dina ord.

Såg filmen på flyget över till USA. Absolut helt ok och jag tycker om att den slutade bra. Precis vad jag behövde.

Så grapefrukt alltså. Sticker till affären nu!

KRAM