söndag 1 april 2012

Franskmännen dumpar fisk och gödsel.

Man har ju hört nyheter om franska fiskare och bönder som dumpar tonvis med fisk eller gödsel utanför ministeriet, för att förtydliga sin åsikt i en viss fråga. Svensken har rykte om sig att vara mesig och mest muttra hemma på kammaren, men det gäller inte i trafiken! I trafiken kommer uttrycken minsann och det gäller bilförare, cyklister och inte minst gångtrafikanter. 


Skulle hämta mellansonen på en aktivitet i city. Söndagsflanerare göre sig icke besvär att flytta på sig. Jag väntar tålmodigt på att folk skall flyta förbi, ändå lyckas jag tydligen provocera och får fingret. Märkligt. Det skall sägas att det inte bara är flanörer som säger sin åsikt! Andra medtrafikanter drar sig inte för att vråla okvädesord på både svenska och engelska, även om det inte inträffade idag.


I Ho Chi Minh City är trafiken, minst sagt, intensiv! Under den vecka jag spenderade där såg jag aldrig den hets som svensken visar i trafiken. För mig är det ett vardagsmysterium hur man kan hetsa så?

HCMC, Vietnam  april 2010

Inga kommentarer: