onsdag 18 april 2012

Offentlig pyjamas.

Penicillinet hjälper min hals och jag mår bättre, men ska inte jobba idag. Har ett jobb som kräver en del fysik och mycket konversation. 

Kunde därför lyxa till det i vardagen med att köra äldste sonen till skolan i morse. Han tar alltid buss annars. Jag tycker det är så härligt att någon gång köra barnen till skolan och prata med dem på vägen dit. Det tar en halvtimma och inga datorer eller telefoner stör vårt snack. Dessutom så får jag en chans att se andra människor. 

Jag pendlar 7 mil om dagen för att komma till mitt jobb. Vägen dit består av motorväg, inga människor finns att se. Min arbetsplats ligger utanför ortens centrum, vilket gör att det är få människor i omlopp. Därför är det så lyxigt att sitta i bilen och se andra som cyklar, promenerar, väntar, joggar och rastar sin hund.

På väg genom stadens centrum såg jag en kvinna som rastade sin hund längs ett intensivt trafikstråk. Hon hade pyjamasbyxor och morgonrufs. Modigt och härligt att se att det finns dem som bryter trenden. Det fick mig att le. Se fler som vågar vara annorlunda här: Cyclechic.

Inga kommentarer: